Campania noastră




Nume campanie: Reciclarea de Primăvară!
Durata Campaniei: martie-mai 2010
Public ţintă: Populaţia din centrele urbane mari
Segmentarea publicului
• Familia tradiţionalistă (ap/casă) 25-55+ (public activ). Venituri şi nivel de educaţie medie, ancoraţi în valorile tradiţionale 
• Familia modernă apartament 25-55+ (public activ). Educaţie superioară, venit mediu spre mare, persoane deschise
• Femei/bărbaţi independenţi/necăsătoriţi (apartament) 25-35 (public activ). Educaţie medie/superioară, venituri medii/mari
• Studenţii 18-24 (public latent)
• copii clasele I-IV (public pasiv/de legătură cu părinţii)
Obiectiv general
• Creşterea conştientizării cu 50% a nivelului de cunoştiinte cu privire la reciclarea şi durata de viaţa a DEEE până la sfărşitul campaniei. 
Obiective specifice:
a) creşterea nr. de persoane cu 70% conştiente de măsurile corective aplicate în cazul nerespectării legii
b) creşterea nr. de persoane cu 45% conştiente de posibilele efecte asupra mediului şi sănătăţii umane ca rezultat al substanţelor periculoase din EEE  
c) creşterea atitudinii pozitive cu 30% în rândul populaţiei urbane privind reciclarea DEEE
d) creşterea cu 50% a articolelor apărute în mass media

Mesaj central: Arată că-ţi pasă!Reciclează!
• Familia tradiţionalistă: Reciclarea nu înseamnă reutilizare!
• Familia modernă: Reciclarea înseamnă evoluţie! Fii primul!
• Necăsătoriţi: Reciclarea are numai avantaje! Descoperă-le!
• Pt. părinţii copiilor: Copilul tău învaţă despre reciclare. Învaţă şi tu!
• Studenţi: Şi tu eşti în stare! Vino la reciclare!

Purtători de imagine: 

Ştefan Bănică Jr., Mihai Morar şi Daniel Buzdugan, Maia Morgestern 

Strategii:
1. Diseminarea de informaţie
- lansare site www.reciclareadeprimavara.ro cu linkuri pe siteurile de profil şi nu numai, blogroll + pop-up - ştiaţi că
- distribuire de materiale informative (pliante, broşuri, afişe) 
- balon în forma de bec (meciuri) 
- apariţii la Green TV 
- www.petitieonline.ro (pentru schimbarea legii unu-unu)
- SMS pentru utilizatorii Cosmote: „ştiaţi că primiţi amendă”
- mesaj central pe cărucioarele din hypermarketuri şi pe „clientul următor”
- Tel verde informare - punctele de colectare şi solicitare de recipiente de colectare pt firme
- direct mailing cu baza de date de la Ecomagazin
- mesaj din partea Bisericii în postul Paştelui (Trinitas)
- Youtube - România vs Alte ţări
- oameni îmbrăcaţi în alb care se plimbă prin oraşe
- scrisoare către părinţii copiilor claselor I-IV

2. Activităţi promoţionale
- materiale promo: breloc, pix, breloc mobil, împărţite la evenimente
- becuri în cutii în care să fie inscripţionate mesaje informative şi poze comparative despre reciclare
- stickere la cumpărare : expira la data de, reminder (nu uita să reciclezi)
- colţ verde în cămine, magazinele de profil
- şepci confecţionate din carton pentru 1 mai

3. Activităţi organizaţionale
- precampanie: o lună
- parteneriate: Cosmote, Ecomagazin, Lipton, ONG-uri

4. Organizarea de evenimete
1. muzeu post-mortem (piese transformate în artă neconvenţională, în locuri aglomerate)
2. joc ”Prichindeii şi ajutoarele lui mama” cu copii de clasa a IVa  
3. deschidere sezon 1 mai în Costineşti (colţ verde, oameni cu tricouri albe cu electrocasnice imprimate) 
4. MAREA ELECTRORECICLARE. Electroreciclatorul lunii pe fiecare cartier. Premiu: outdoor cu poza lui împreuna cu unul din purtatorii de imagine
5. „Bătălia epigramiştilor” pe tema reciclării 
6. Expoziţia „Reciclarea nu înseamnă reutilizare!” în locurile aglomerate va fi o casă de carton pe pereţii căreia vor fi expuse fotografii ce prezintă în contrast două interioare 
7. Stand-up comedy privind reciclarea (Doru Octavian Dumitru)
8. Leapşa pe blog: Tu ce ai de reciclat prin casă? 
9. Ziua Verde la Birou
10. Concurs foto pe site „Cea mai tare reciclare”. Premiu: aparat foto

5. Momentele de comunicare
Conferinţe de presă la începutul şi la sfârşitul campaniei
Comunicate de presă la fiecare eveniment

6. Motivare
Ne-am dorit o campanie care să dezvolte ideea că reciclarea este un fapt normal şi am încercat să inducem acest comportament publicului ţintă. 

0 Comments:

Post a Comment